Terjemah Fiqh Lailatul Qadar Karya Imam An Nawawi

Fiqh Lailatul Qodar

Seharusnya bagi pendamba Lailatul Qadar, untuk merenung dan memperbanyakkan fiqh khusus berkenaan Lailatul Qadar ini. Kita telah terjemahkan dan ringkaskan ia di dalam ebook ini, dipetik daripada penghujung Kitāb al-Ṣiyām di dalam magnum opus Imām al-Nawawī (w. 676H) yang tersohor, al-Majmū‘ Sharḥ al-Muhadhdhab (Dār al-Ḥadīth, cet. 2010).

Buku ini adalah terjemahan dari saduran pembahasan Lailatul Qodar oleh Imam An-Nawawi Rahimahullah dalam Kitabnya Al-Maj'mu Syarah al-Muhadzzab Kitab Al-Shiyam di akhir pembahasan.

Terima kasih kita ucapkan buat pihak ABIM PRESS atas kesudian menerbitkan dan menyebarkannya secara gratis nan online. Tiada hakcipta yang kita tuntut di balik terbitan ini, ia bebas diulangcetak dan disebarkan oleh sesiapa saja, dan digunakan dalam kajian-kajian.

Sesungguhnya tiada apa yang kita miliki melainkan kesalahan dan kesilapan. Sementara seluruh kebaikan itu hanyalah milik Allāh. Sekiranya terdapat sebarang kekurangan dan kesilapan dalam terjemahan ini, mohon segera dimaklumkan agar segera diperbetulkan, kerana tiada kitab yang sempurna melainkan al-Qur’ān


DOWNLOAD

1 Komentar

  1. Tadz, bisa upload terjemah kitab madarijussalikin... Syukron jazakumullah

    BalasHapus

Silahkan untuk memberikan komentar, dan berilah kami kritik, saran dan kesan.